Let's deal

Återköp City/Travel

Uppdaterad

1. Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar efter det att kunden genomfört köpet på vår hemsida. Det kollar vi upp antingen i cash sale eller sales order. Är rutorna gröna likt bilden är köpet inom ångerrätten. Är dem röda kan kunden inte ångra sitt köp.

 

2. Rapporterad kod

Är koden rapporterad kan vi inte ångra köpet utan att höra av oss till Partner eftersom det då ligger en bokning på koden, alltså har den redan använts i Parters system. Om en kod är rapporterad ser det ut som på bilden. Om den inte är rapporterad står det inget under "Code status".

Om man trycker på LD-koden under "coupon code" kan man även se om det är så att partner har avrapporterat koden, alltså tagit bort bokningen. Då är rutan unredeemed ikryssad. I det fallet är koden inte längre rapporterad och det går bra att återbetala kunden om ångerrätten kvarstår. 

3. Resor/undantag

Det finns vissa undantag där 14 dagars ångerrätt inte gäller, då står det i dealens annons. Det kan stå exempelvis "Köpt deal återbetalas ej", det är ofta på deals som gäller vid ett specifikt datum som ett event eller liknande. Vid rese-deals kan det vara bra att höra av sig till partner eftersom dem ibland kan ha externa koder som inte syns i vårt system. Vi kan då inte se om koden är använd eller inte hos oss.

Återbetala i NS

Återbetalningar görs i Cash sale.

1. Klicka på refund

2. Ta bort Adminfee eftersom den inte återbetalas vid återköp. Klicka på den raden det gäller, kan också vara om kunden inte vill ångra hela köpet utan kanske bara en kod. Då tar man bort alla rader som inte ska återbetalas.

3. Skrolla åt sidan och fyll i rutorna med röd stjärna.

4. Klicka sedan på save så är det klart!




warning Created with Sketch.