Hur löser jag in koder?
Ringer partner in och önskar hjälp med att rapportera en kod så börjar du först med att ta dealkoden av partner (LD-XXX-XXX-XXX) och söker på den i Netsuite.
När du fått fram koden klickar du in dig på partnerkortet som koden tillhör - väl där klickar du på länken som står under ‘’partner reporting link’ på höger sida, se exempel:
Fyll i koden och rapportera. Tänk på att skriva in alla bokstäver, tecken och siffror utan mellanslag vid rapportering samt att använda antingen små eller stora bokstäver, inte blandat.
Inkommer partner per mail så hjälper du partner enligt samma procedur som ovan och meddelar att det är gjort.
Inkommer en partner och per mail och undrar hur man rapporterar så finns ett macro i Kundo som heter ‘hur rapporterar man koder”. Använd detta och fyll i korrekt info i mailet. Detta kan du även skicka ut separat till en partner som ringer om dem önskar få tydlig info.
Koder kan rapporteras 1 månad efter utgångsdatumet för kund. Då är det bara att du eller partner slår in manuellt som ovan och rapporterar. Det är bara om koden som står som expired det ej går.
Exempel på en kod som utgått för kund, men fortsatt går att rapportera: