Let's deal

Nordic Wellness

Uppdaterad

Lathund - Nordic Wellness


Ta en sittning med säljaren inför att dealen går live där ni stämmer av villkor, datum för kampanjen, utbetalningar och listor som skicka till Nordic Wellness. 

Vi brukar alltid tillägnas en kontaktperson hos Nordic Wellness som vi kan kontakta med alla frågor och funderingar. Malin ordnar med kontakten. För kampanjen augusti 2022 kommer  Anna Areschoug vara vår kontakt, anna.areschoug@nordicwellness.se 2021 (liza.olofsson@nordicwellness.se) - 2022Simon.tyre@nordicwellness.se  - 2023

Telefon: 0101555445

Bra datum att hålla koll på - Inför kampanjen augusti 2022

- Dealen går live 23/8 och ligger live tom 31/8.

- Malin jobbar sin sista dag den 31/8 så från 1/9 tar Niklas Aronsson över den. 

- När dealen har gått ned (31/8) ska listor skickas till NW med alla uppgifter. Det löser Elena. Korten kan hämtas ut först f o m 7/9. 

- Därefter kan vi påminna om att vi ska få listor på dubletter, felaktiga personnummer mm som vi får börja jobba igenom när dealen gått ned. 

- Efter den 7/9 (när kortet kan hämtas ut) måste vi kontrollera med vår kontaktperson på Nordic Wellness om kunden har hämtat ut sitt kort eller inte innan vi kan kreditera.

- Tänk på att vi är väldigt återhållsamma på krediteringarna med NW. Efter dealen börjat gälla så ska allt stämmas av med NW:s kundtjänst. 

- Utbetalning och sista listorna skickas den 15/8. 

Förberedelser i Kundo

  • Uppdatera macron med startdatum och om annat innehåll kring villkor ska ändras.

  • Uppdatera Helpcenter 


Listor

När dealen gått ner kommer Teknik dela ett antal listor med dig/den som blir ansvarig för NW. Den innehåller bland annat listor med dubbletter av köp, köp med fel personnummer och avsaknad av personuppgifter vid köp. 

Här kan du/ni se tidigare sammanställda listor: NW_Feb_2022 (D21079721).xlsx

Elena/Erik på teknik ansvarar för listorna. 

  • Missing Data

Vid ett flertal tillfällen har ett par av köpen registrerats men utan kundens personuppgifter. Teknik har då plockat fram dessa kunder och delat via en lista. Därefter har vi kontaktat respektive kund. 

Skicka mail till kunden med förklaring om att det skett ett tekniskt fel och att kunduppgifterna inte följt med köpet och be kunden inkomma med dessa. Ge kunden ett par dagar att svara. Sätt på Pending i väntan på att kunden svarar.

Invänta svar från ett flertal kunder och meddela sedan teknik om att listan med de kompletterade personuppgifterna nu kan skickas till NW. Invänta besked från teknik med bekräftan om att detta är gjort. Meddela samtidigt kunden att det kan ta ett par dagar innan NW har kundens personuppgifter och kan hämta ut kortet.

Hej, 

Hoppas du har en fin dag.

Tyvärr har det inträffat ett tekniskt fel vid köptillfället, vilket gör att dina personuppgifter inte står angivna på träningskortet. Vi ber verkligen om ursäkt för felet som uppstått. 

Det vore toppen om har möjlighet att återkomma med nedan uppgifter så ska vi förmedla dina personuppgifter till Nordic Wellness så att du kan aktivera ditt nya träningskortet:

Namn:

Telefonnummer:

Email:

Personnummer:

Vi önskar dig en strålande dag!


  • Wrong Personal Number

Många kunder anger fel personnummer i samband med köpet. När dealen gått ner skickar Teknik en lista med felaktiga personnummer. 

Denna kan du stämma av mot när kunden kontaktar oss och förklarar att NW inte hittar deras kort (vilket beror på att personnumret är fel). 

Hör med kunden om vilket personnummer som är korrekt. Efter svar från kunden tar du kontakt med kontaktpersonen på NW och ber hen uppdatera personnumret. Därefter kan du meddela kunden att hen kan hämta ut sitt kort. Kunden kan också ta kontakt med Nordic Wellness och ange det felaktiga personnumret och när kortet är hittat kan då NW uppdatera kundens uppgifter. 

Kunden han även ta direktkontakt med NW och uppge sin mailadress som köpet är registrerat mot och be NW uppdatera personnumret.

  • Duplicates

När dealen gått ner delar Teknik en lista med dubbletter. Det görs inom tidsramen för ångerrätten. Ta kontakt med respektive kund och meddela att vi uppmärksammat dubbelköp och hör om hen vill skriva över ett av köpen på någon annan person eller om hen vill att vi hjälper till med en återbetalning. Om kunden vill skriva över det ena kortet på annan person ber du kunden om den personens personuppgifter. 

Jag brukar färgkodsmärka kunderna i denna lista beroende på vad de önskar. 

Rosa Har kontaktat och inväntar svar

Rött för det kort de vill stryka

Orange för det kort de vill skriva över på annan person. I listan uppdaterar du med personuppgifterna

Grönt för behålla kort

Turkos för de kunder som inte återkommit med svar 

Vid jämna mellanrum stämmer du av med Erik/Teknik så att hon uppdaterar och skickar nya listor till NW med de kort som ska uppdateras med personuppgifter. 

Observera att NW inte får några listor med dubbletter. De ser bara att kunden har ett köp. 

  • Vid ånger inom 14 dagar när kortet har kunnat hämtas ut (7/9)

Om kunden är inom 14 dagars ångerrätt men där datumet passerat för när kortet kan hämtas ut hos NW måste vi ta kontakt med vår kontaktperson på NW för att höra så kortet inte har hämtats ut. När vi fått svar från NW om att kortet inte är uthämtat kan vi ordna med en återbetalning för kunden.


warning Created with Sketch.