Let's deal

Policy för tonalitet & innehåll

Uppdaterad

Vad ska alltid finnas med i ett mailsvar från oss:

  • Hälsningsfras + kundens namn 

  • Tack för att kunden kontaktat oss

  • Avsluta med att inbjuda kunden att hen alltid är välkommen att kontakta oss på nytt

  • Trevlig och personlig avslutningsfras

  • Personlig touch

  • Använd gärna Emojis vid rätt tillfälle


Att tänka på:

  • Lyssna på kunden

  • Visa förståelse (känn dig som ett team med kunden)

  • Gör ditt yttersta att besvara alla frågor i den första kontakten

  • Fokusera på innehåll och kvalité och mindre på att lösa ärendet så snabbt som möjligt

  • Utbilda kunderna hur dem kan finna efterfrågad info på egen hand (exempelvis via FAQ, allmänna villkor, hänvisning till partner)

  • Sätt en personlig touch i kontakten med kunden

  • Visa att vi tycker det är roligt att kommunicera med kunden


warning Created with Sketch.