Let's deal

Skapa order på reserv artikel

Uppdaterad

När vi ska skapa en ny order i Storex gör vi detta i “Skapa order” under “Order”.

Detta görs endast vid nya utskick av reservdelar (tallrikar etc)

Sedan anger man kundens namn i nedan vy. Finns inte kunden i systemet får vi trycka på “Skapa ny kund” och ange kundens uppgifter.

OBS! Kryssa alltid i sms-avisering och ange kundens telefonnummer.

OBS! Fyll alltid i “Referens” med kundens ordernummer

 OBS! Byt fraktavtal från DHL Home Delivery till DHL Service Point.

När allt är ifyllt trycker vi på “Skapa”.

Här söker vi på produktens Vendor SKU för att få fram reserv artikeln (ex: 710KTP2886)

Här finns det info kring hur många reservdelar vi har till respektive tallrik och under antal skriver vi in hur många som ska skickas till kund.

Därefter trycker vi på “Lägg till” (kundvagnen till höger)

Sedan trycker vi på “Behåll order öppen” och därefter är vi klara!

Söker du sedan på ordernumret i Storex kommer en orderrad komma upp med info kring status på reservdelen.

warning Created with Sketch.